Sėkmingiausiai dirbančioms Kauno rajono įmonėms – padėkos ženklai
BENDRADARBIAVIMO TIKSLAS – INOVACIJŲ SKLAIDA IR PASLAUGŲ KOKYBĖ
VDU imasi lyderystės edukologijos srityje – spurtuoja Edukologijos tyrimų institutas
VDU ir Kauno rajono savivaldybė steigia akademiją gilesniam moksleivių ugdymui
Kraštovaizdžio architektas: Lietuvai reikalingas, valdžios pamirštas?
Neveronių gimnazijos I–II klasių mokiniai kasmet priima iššūkį įvykdyti pasirinktą projektą. Metus trunkančioje asmeninėje STEAM veikloje dera įvairūs dalykiniai gebėjimai, bendrosios kompetencijos ir svarbiausia – kūrybiškumas – savitai atskleisti pasirinktą temą. Pasirinkta tema – tarsi mokinio vizitinė kortelė, parodanti kuo jis domisi.
Temų įvairovė stebina! Nuo mokslinės fantastikos – planetų teraformavimo, savęs tyrinėjimo, pažinimo ir tobulinimo, mitybos plano sudarymo, edukacinių žaidimų, aplinkos užterštumo tyrimo iki, galimai, verslo idėjų – dažymo augaliniais dažais, prieskonių mišinių, muilo, sauso šampūno, veido kaukių, kvepalų, gėrimų, spalvotų makaronų ir elektros energijos iš vaisių gaminimo, cheminių, fizikinių ir technologinių procesų valdymo.
Sėkmingiausius darbus gimnazistai pristatė bendruomenei. Klausantis jų gali pasirodyti, kad projektą įmanoma atlikti per kelias dienas. Užtikriname, kad taip nėra, nes vien argumentuotas temos pasirinkimas, tikslo iškėlimas, uždavinių numatymas užtrunka.
Projekto kūrimas prasideda nuo informacijos paieškos, kai jau žinoma pasirinkta tema. Pasirinkti tinkamus informacijos šaltinius bei susisteminti informaciją pagal planą, bandant bent iš dalies teisingai cituoti kitų autorių mintis – sunki misija. Apytiksliai 1000 žodžių darbo aprašyme taip pat nugulė darbo eigos schema, pasirinktos praktinės veiklos metodikos aprašymas, ir darbo proceso iliustracijos. Didžiausios chemijos ir fizikos mokytojų – projektų kuratorių – pagalbos prireikė pagal reikalavimus sudarant informacijos šaltinių sąrašą, taikant teksto rašymo, maketavimo reikalavimus, įterpiant automatinį turinį. Įsibėgėjus svarbu nesupainioti gautų rezultatų su išvadomis.
Savarankiškai ar su nedidele draugų, artimųjų, dirbtinio intelekto pagalba atlikus darbą lengva įsivertinti: kas pasisekė, o kas buvo sudėtingiausia, ką kitą kartą darytum kitaip. Gimnazistų nuomone tokia veikla labai naudinga, nes padeda savarankiškai planuoti laiką, ugdo atsakomybės jausmą, teikia naujas žinias bei ugdo tiriamosios veiklos vykdymo ir aprašymo bei viešo kalbėjimo gebėjimus.
Gimnazijos pirmokai pabrėžia, kad metinis projektas buvo naudingas, nes jie suprato, jog panašius, tačiau kur kas sudėtingesnius, darbus tikrai teks atlikti ateityje. Be to, mokiniams smagu pristatysi savo darbą bendruomenei, atsakyti į užduotus kausimus, priimti patarimus bei išgirsti labai įtraukiančius kitų mokinių darbų pristatymus.
Metinis projektas – pirmas rimtas žingsnis bet kokio tiriamojo darbo link.
Regina Bačytė, Neveronių gimnazijos chemijos mokytoja
Respublikinėse Žemaitukų ištvermės jojimo ir važiavimo varžybose „Jotvingių taurė - 2020” apdovanoti
Visos teisės saugomos Kaunorajone.lt @ 2017 web sprendimas: Aitera
Sukurta AITERA © 2016