Gera naujiena mėsėdžiams: vakarinių užkandžių alternatyvos

Gera naujiena mėsėdžiams: vakarinių užkandžių alternatyvos

Moksliniai tyrimai rodo, kad lietuviai – mėsos mėgėjų tauta.  Sveikos gyvensenos specialistas Artūras Sujeta teigia, kad saikingas mėsos produktų vartojimas, neapleidžiant kitų svarbių mitybos elementų, gali būti naudingas, ypač mėgstantiems užkandžiauti vakarais, ir pabrėžia, kad svarbiausia pasirinkti kokybišką produkciją, kuri padėtų išsaugoti tiek gerą savijautą, tiek fizinę formą.

Vakarinis užkandžiavimas – daugiau žalos ar naudos?

Dienos režimas - vienas iš svarbiausių geros savijautos bei svorio kontrolės faktorių. Pradėję kurti savo dienos ritmą daugelis žmonių susiduria su vakarinio noro užkandžiauti problema. Jei valgymas vakarais nėra kontroliuojamas ir vyksta nuolatos, tai tikrai yra blogai. Dažniausiai žmogus suvartotos energijos vėlai vakare jau nepanaudoja, o tai ne tik gali pabloginti nakties miegą, bet ir lemia riebalinio audinio didėjimą. Ilgalaikiai tyrimai, nagrinėjantys žmonių mitybos ir sveikatos ryšį, nurodo didesnę tikimybę priaugti riebalų ar net patirti nuolatinį energijos trūkumą nevartojant pakankamai maisto pirmoje dienos pusėje ir nuolat persivalgant vakarais. 

Kita vertus, jei vieną ar du kartus pavalgysite vakare, nieko blogo tikrai nenutiks, ypač, jei tai pirmieji bandymai sąmoningai apriboti savo kalorijas. Žinoma, norint dažniau užkąsti ir sau leidus tai padaryti, reikia prisiminti labai svarbią, bet paprastą taisyklę – tarpai tarp valgių bei užkandžių. Jei pajutote norą valgyti, įvertinkite, ar prabėgo bent pusantros valandos, jei ne - kitą kartą vartokite daugiau maisto vienu valgymu. 

Kaip išvengti nuolatinio noro valgyti, ar galima sumažinti tokius valgymo priepuolius?

Dažnam žmogui yra ganėtinai sunku priprasti valgyti pusryčius, o pusryčių valgymas, remiantis klasikiniais ir naujausiais moksliniais straipsniais, yra viena iš kertinių priemonių, siekiant sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį vakare. Trumpai tariant, vakarinis noras valgyti niekur greitai nepabėga, jis ramiai nueis, pradėjus sąmoningai stengtis suvartoti pagrindinius valgymus dienos eigoje. Žinoma, yra ir kitų būdų, jei žmogus, tarkime, sportuoja ar užsiima aktyvia veikla dienos pabaigoje, natūralu, kad atsiras didesnis noras užkandžiauti vakarais, tokiais atvejais galima keisti treniruočių grafiką. Jei to padaryti neįmanoma, pavyzdžiui, dėl darbo, visada galima didinti valgymų skaičių dienos eigoje, o užkandžiams rinktis liesesnį, daugiau baltymų turinti maistą, ir taip svorio kontrolę išsaugoti tikrai pavyks.

Ar stingant laiko yra greitesnių išeičių?

Jei kalbame apie greitą maistą, tai nėra išeitis. Tačiau, juk šiais laikais galime džiaugtis didele įvairių maisto produktų pasiūla. Žinoma, maisto įvairovė tampa ir mūsų galvos skausmu, ypač, jei maiste yra daug konservantų, priedų (cukraus, druskos, skonio stipriklių, dažiklių). Renkantis jau paruoštą gaminį reikėtu atsižvelgti į jo pagaminimo kokybę ir nesidėti į burną bet ko. Jei žmogus vartoja mažai padažų, užtepėlių, įvairių riebalų pagrindu sukurtų greitų užkandžių, tai jau labai gerai. Jei po treniruotės suvartosite pieno gaminį, kuris turės daugybę – 20-30 g - pridėtinio cukraus, tai blogas pasirinkimas, kuris nepadidins sotumo, o tik pripratins jus vartoti daugiau saldumynų. Mėsos gaminiai – neblogas užkandis, bet visada verta išlaikyti saiką.

 

Atsiprašome, komentuoti straipsnį šiuo metu nėra galimybės... X

KR
kiti rubrikos straipsniai

KR
REKLAMA

KR
REKLAMA